reklama

Macedonský občasník (19.7.2010) - Trosku sme spomalili

Ahojte. Uplinul uz nejeden den od toho co som na posledy pisal. Bolo to sposobne hlavne tym, ze som v piatok zabudol nabijacku od notebooku v robote, tak som maily a facebook pozeral len na mobile. Ako tak pozeram, naposledy som pisal 15.7. Zda sa mi to daleko viac ako 4 dni. Znova sa udialo strasne vela veci a bude to tazke zhrnut do relativne kratkej formy. Ale podme na to ... :)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

ChillinAko ste cital uz pred tym, tak vo stvrtok som bol celkom unaveny. Tahali sme party az do rana, ale urcite to stalo za to. Dalsie dni sme tam trosku spomalili. Ale len trochu :). Po robote to bola taka klasika. Sli sme sa najest do jedej restiky v blizkosti intaku, kde vacsinou jeme salat a kuracie prsty. Uz nam to trosku lezie na nervy, ale je tam lacno a dobre :D. Na vecer sme nemali ziadne extra plany, tak sme len tak popijali na intaku. Kupili sme si 1,5l flasu piva Skopsko (celkom dobre a silne pivo :P) a kecali sme na dvore. Nic take extra sa nedialo, klasicky chillin ’ . Potom sme sa rozhodli, ze ideme na party do mesta. Ja som vsak bol kvalite unaveny a necitil som sa na to, tak som sa este chvylu rozpraval s jednou iaestackou odtial a siel som spat. Ako som hovoril. Nic extra (a aj tak som to pisal na 143 slov :D).

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Verte ci neverte ani neviem co som robil v piatok. Viem, ze som bol v praci (samozrejme). Ale to je asi vsetko konkretne co si spominam :D. Musim porozmyslat :D. Jeeeeeeho. Jasne. V piatok nebola na plane ziadna party, len sme sli posediet do parku v centre. Vela ludi slo na koncert Massive Attacku, ale ja som nemal prilis potrebu minut peniaze (1000 denarov) na skupinu, ktoru vobec nepoznam, tak som sa rozhodol neist. Este pred koncertom sme sli do parku. Zas pivko, pohodicka. Po parku na intak a spat. Nechcelo sa mi nic robit. Neda sa kazdy den zurovat. Nezvladol by som to hlavne po financnej stranke :D. Aj ked ceny su tu cca ako na Slovensku. Entry do klubov asi 120 denarov, co su 2€. Pivko za euro, ale tak aj tak to da financne zabrat, lebo nikdy neostane pri jednom pivku :D.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvy von!Chalan z Norska (Thorsten) bol stazistom v inom meste a bol tam jediny stazista. Hovoril, ze robota je v pohode aj vsekto ostatne, ale proste nechce byt sam v meste, tak z casu na cas chodil do Skopje na vecer. Nakoniec ho to po 2 tyzdnoch omrzelo a povedal, ze ide domov. Kupil si letenku na piatok, lebo myslel, ze nebude mat kde spat. Ked zistil, ze u nas na intaku nie je ziadny problem, tak chcel zmenit datum, ale v cestovke mu nikto nedvihal telefony a neodpisovali na maily. Nedalo sa nic robit, musel ist. Bol som s nim len par dni, ale je to fakt super chalan a bolo mi ho trochu luto. Po dvoch tyzdnoch siel prec. Vsetci sme ho tu mali radi, ale nic sa nedalo robit. Kedze vacsina ludi bola na koncerte, tak som s nim pockal v noci az si zavolal taxi a siel na letisko. Fakt smutne to bolo. Tito ludia mi prirastli k srdcu uz za ten jeden tyzden. Zajtra (planovane) odchadza Carolina z Brazilie, v piatok Nick zo Skotska. Su to ludia z takeho jadra co tu sme a urcite mi budu chybat. Aj za ten kratky cas sme si vytvorili skvele vztahy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Koncert v Havane. V piatok sa premielalo strasne vela planov, ze co budeme robit cez vikend. Samozrejme to neviedlo k nicomu :D. Zobudil som sa asi o dvanastej, siel som sa najest do tej lacnej restiky a tak sme sa vybrali pozriet mesto. Povodne sme chceli ist na pivny festival vecer, ale to by sme museli cestovat asi 3 hodiny a bolo to take, ze nikto tam nechcel ist a aj tak sme tam skoro sli. Kazdy sa pytal kazdeho ci tam chce ist a odpoved bola stale rovnaka. Nechcelo sa tam ist nikomu ale kazdy si myslel, ze tam idu vsetci, tak ze pojde aj on/ona. V zavere sme dosli k tomu, ze tam chcu ist asi len dvaja ludia. Namiesto toho sla jedna skupina na kupalisko a ja s brazilcankou a jej sestrou sme sli pozriet do parku. Bolo prijemne, tak sme sa len tak valali v trave, chillovali. N eskor k nam dosiel Skot (Nick) a ehm, neviem, asi spaniel :P (Marcos – lokalny lamac srdc :D). Akurat, ked mam trochu volna, tak samozrejme zacne prsat. Preckali sme dazd v takom autanku a sli na intak. Aj ked to bola taka klasika, tak som aspon pozrel trosku z mesta aj pocas dna. Do vtedy som videl mesto iba v noci.Vecer sme sa rozhodli ist do klubu Havana. Taky dobry outdoorovy klub, kde chodime skoro stale. Vlastne, ja som tam bol iba raz, ale oni tam chodia. A zas tam bola ta ista skupina co v stredu v Maracane. Znova cista pecka. Skakal som ako o dusu v prvom rade. Ked ma spevacka prvy krat zbadala, tak sa na mna usmiala! Zjavne si ma pamatala. Yeah! :D Boli sme tam v predu dobra partia, skakali sme a pogovali, no zabavu nam prerusil vyhadzovac, ze sa mame ukludnit a nevrazat do seba. V podstate spravil dobre, lebo mamca mi este nevybavila poistku, tak musim byt opatrny :D. Ale tak skakali sme stale. Aj spevacka to ocenila a povedala, ze tyto ludia v predu vedia ako sa zabavat (samozrejme myslela nas :P). Po koncerte sa mi podarilo odchytit spevacku, tak som sa s nou chvylu rozpraval. Som jej vysvetlil, ze uplne ich milujem :D. Fakt skvela coverova kapela a spevacka ma uzasny drive v hlase. Zistil som miesta, kde hraju, tak urcite este na nich pojdem. Stabilne hraju v stredu v Maracane a v Sobotu v Havane. Kluby su takmer vedla seba a nie az tak daleko. Zhruba 15 minut peso. Domov som sa dostal zas okolo piatej, tak som mal samozrejme dost a siel spat.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na bicykle bez bicyklov :)

Na nedelu sme si naplanovali vylet na bicykloch. Rozhodli sme sa pre taku cykloturistiku po meste. Este doobedu sli Daniela (PL) a Sandra (SK) obhliadnut teren a pozriet pozicovnu. Kedze ich kazdy na ulici posielal inym smerom, tak boli prec asi 2 a pol hodiny a to uz aj zacalo prsat. Preckali sme dazd na intaku a vybrali sme sa smer na mesto. Bez bicyklov samozrejme. Pozicovna bola zavreta :/. Z casu na cas este stale poprchalo, ale islo sa prijemne (a ja som mal moj super cool prsiplast, len nemam fotky, potom niekedy dam). Sli sme do historickej casti zvanej Old Bazar. Uprimne, nie je to take historicke centrum ako by ste si predstavili v hlavnom meste. Take nic moc jednoducho. Je tam aj taka pevnost velka, ale tam sme nestihli pozriet. Neskor sme si dali vodnu fajku. Ucil som sa robit kolieska, ale prilis mi to neslo. Mam slabu kontrolu ustnych svalov :P. Vecer mal byt Johnatanova goodbye party, tak sme kupili par piv a sli na intak taxikom, tam popijali a popijali a este dlho popijali.

Zaujimavosti o MacedosnkaSchvalne pre tych, co dosli az na koniec som si nechal tie zaujimave veci. Viete, tie zazitky co pisem, aj ked len to, ze sme sedeli v parku, alebo pili pivecko na intaku. To jednoducho treba zazit a uzivat si kazdy moment, kazdu konverzaciu. To sa neda opisat. Ale podme k veci. Macedonsko je v niektorych veciach dost odlisna krajina oproti Slovensku. Zacal by som asi tym, ze ludia tu jazdia ako blazni a vkuse trubia. Sekundu zavahate na krizovatke a uz ste vytrubeny zo vsetkych stran. Benzin stoji cca rovnako ako na Slovensku, ale taxiky su lacne. Nie, nie lacne, su skoro zadarmo. Vcera sme sli asi 5 minut taxikom a zaplatili sme spolu 50denarov, co je asi 80 centov! Pomaly kamkolvek idete taxikom, tak zaplatite 50 denarov. Fakt tomu nechapem. Ked sme uz pri autach, tak ludia tu aj parkuju ako chory. Az teraz som si uvedomil, aky vdacny mozem byt za zakon, ktory obmedzuje parkovanie na chodnikoch. Tu to je strasne. Ludia seriozne parkuju na celom chodniku, tak ze nemate sancu prejst.

Je tu zakazane predavat alkohol po deviatej. V ziadnom obchode vam tu nepredaju alkohol. Vlastne, ak viete kde kupovat tak kupite. My sme si uz vyhliadli par takych :D. Staci zobrat batoh a predaju vam s tym, ze hned to skryjete do tasky. Ale takych miest nie je az tak vela. Alkohol tu je rovnako drahy, mozno trosku lacnejsi. Vacsinou pijem Skopsko, velku 1,5l flasu a zaplatim tak 100 denarov (cca 1,7€). Ale je to silne pivo, taze fajne :D. Potraviny tiez zhruba ako na Slovensku, nie je to velky rozdiel, aj ked clovek by cakal, ze bude, kedze uroven zivota tu nie je taka ako u nas. Cigarety su tu vsak velmi lacne najlacnejsie 20tky najdete za 50denarov a Marborky stoja 120 (2€). Cize aj napriek nizsej urovni zivota jetu vsetko okrem taxikov a ciagariet +- ako na Slovensku.

Restauracie sa nam prisposobuju :P

Este ma napadla taka sranda jedna. To miesto, kde chodime jest salat a kuracie prsty. Do teraz sme mali problem si nieco objednat, lebo jednak sme nevedeli co maju (menu iba po macedosnky) a nikto tam nerozumel anglicky. Taktiez som postrehol, ze tvorime asi 50% ich zakaznikov. No, a v nedelu sa tam boli najest a normalne im uz dali anglicke menu. Do teraz ho nemali. Najvacsia sranda na tom menu je, ze je napisane len tak rukou na papieri :D. Ale fakt sme boli velmi milo poteseny a strasne sa nam to pacilo :).

Zas tolko „v skratke“. Rozmyslam, ze asi dalsie blogy obmedzim o day-to-day stuff a budem pisat uz len tie zaujimavejsie udalosti a postrehy. Urcite sa vam to bude lepsie citat a mne to nebude zaberat az tolko casu. Navyse to aspon nebude vyzerat tak, ze tu len pijeme :P. Teraz uz vsak nemam cas skracovat tento. Znova sa tesim na vase reakcie a ak sa vam clanok paci, tak kliknite na tlacidlo dobry clanok :).

Dakujem, drzte sa!

Gorazd :)

Gorazd Lazorík

Gorazd Lazorík

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som nekonečný optimista, rád pozorujem svet a zamýšľam sa nad každou bizarnosťou. Vedia ma fascinovať maličkosti a rozčúliť veci, na ktoré nemám vplyv. Snažím sa byť stále nad vecou a pomôcť ostatným, aj keď občas sám neviem ako ďalej. Vo voľnom čase športujem, fotografujem, píšem, striham video, cestujem a venujem sa tým, na ktorých mi záleží.Považujem sa za maximalistu a rád plním sny seba, ale aj ľudom okolo mňa. Vždy sa snažím byť šťastný a rád za to čo mám. Zo všetkého najradšej rozdávam dobrú náladu a pocit bezpečia. A ešte jedna vec - najviac ma rozčuľujú veci, ktoré nechápem. Hlavne ľudská hlúposť. =================================Krátka autobiografia: http://www.youtube.com/watch?v=c70HEMxV0qM================================= Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu